måndag 20 juli 2009

I´ll be back - i augusti!

Senaste starterna:

Time de Luxe - Som alla vet så var vi ute i montélopp på Åby och var först i mål - men diskade. Hårt domslut tycker jag, både så som det kändes i loppet och nu när man efteråt tittat på det 111 gånger. Men domarna dömer! Dock tycker jag att det döms olika från bana till bana, kanske något som borde kollas upp lite extra! På något sett blir det där aldrig rättvist.. Vissa banor har mer erfarenhet av monté och kan därför bedöma olika situationer lättare. För det är inte samma som sulkylopp!!! Hästen var iaf jättebra och vi kommer tillbaka. Något som jag grämt mig över är att jag även fick en avstängning från den 23/7-12/8.. är i och för sig första gången jag får en avstängning så så farligt är det väl inte. Alla får ju det och det tillhör spelet. Finns ju ungefär 1 miljon montélopp framöver jag kan rida..

Prince Hilding - Startade för första gången över 2640 och vi slutade trea av 15 hästar i mantorp. Hilding gjorde sitt bästa som vanligt och jag är nöjd. Plats bland de tre främsta skall man alltid vara nöjd med tycker jag!

Indian Blackhawk red jag i loppet på Axevalla som var stängt vid 60 000 kr. Blek insats och vi slutade 5:a. Låg tredje ytter- perfekt tänkte jag! Men styrde aldrig på i tredje när de började komma bakifrån för jag hade inget att åka med helt enkelt. Kom ner på innespår och höll bara farten.

Två tävlingar samma dag blev det när jag först åkte till Karlshamn för att galoppera med Douglaz R.C. I första sväng blev det väldigt trångt och det gjorde att dogge galopperade. Kom tillbaka starkt men hoppade i sista sväng igen - hade svårt med kurvorna på 800-metersbana.

Greve Tillman startarde i Vaggeryds montélopp på kvällen som var över 2640m. Rygg ledaren och blev fyra. Jag tycker det var bra!!! Lite lång distans och lite för bra hästar emot. Hennesy Vint och Du mille Countach var långt före övriga- två jättefina hästar!

I´ll be back!! Kram!

1 kommentar:

Gun sa...

tar du lite semmester nu kan vara skönt med lite milöombyte

säger din farmor