söndag 27 december 2009

Året närmar sig ett slut.

Året 2009 börjar ta slut och ett nytt år börjar snart. Jag hoppas att sporten fortsätter att utvecklas i iallafall den takt som varit. Nu har sporten ändå funnits här i Sverige i 5år. Nu borde vi kunna få rida i lite större sammanhang och i dessa fall lite mer pengar att rida om. Då tror jag att ännu fler "riktigt bra" sulkyhästar kommer att pröva lyckan i monté. Kanske tar några av de allra största tränarna ut några av sina hästar i montélopp. Förhoppningsvis med framgång och det tror jag skulle vara ett lyft för sporten.

Jag tror på att montén har en framtid i Sverige o att det kommer att bli riktigt stort. Det är vad jag hoppas iallafall.

Jag är nöjd med resultaten från mina ritter 2009. Jag har fått rida riktigt fina hästar från pappas stall. En förutsättning för att det ska gå bra är ju självklart att man rider bra hästar, hästarna gör det största jobbet och vi ryttare gör det mindre.

Nu är det snart 2010 och vi får se hur det går för alla ryttare, kuskar och tränare det året. Som de flesta inom travet vet så går det upp och ner - för alla. Lycka till!

Inga kommentarer: