lördag 12 juni 2010

detta händer i hästväg...

Calistoga var riktigt fin i ett kvallopp på Kalmar i onsdags. Ville bara skriva det, för det var han :)

Imorgon söndag rider jag i Vaggeryd. Nr.3 Beam Ås. Inget topplopp direkt detta. Vem som kan nog vinna.

Måndag rider jag ett kval med Preko Bob, en snabb häst som kanske kan passa i monté. Han har runt 500 000 på sig. I uttagningen till Sverigeloppet för mantorpshästar rider jag för samma tränare en häst som heter Indian Blackhawk. Hästen står väldigt hårt inne i loppet och det är bra hästar med så det blir nog svårt här med. Förra sommaren segrade jag och denna häst i Tingsryd, då var han bra.

Torsdag blir det Åby. Här startar Prince Hilding i montéloppet. Endast 8 hästar i loppet. Vi står på 40m tillägg. Jag gillar Åby!

Inga kommentarer: