onsdag 15 september 2010

Ny jacka o lite starter på G.

Jag red i Vaggeryd i söndags. Dåligt lopp ifrån min sida. Min sämsta ritt. Men ... hur ska alla lopp bli bra.. Det finns det nog ingen som fixar.

Nya tag.. På söndag åker jag till Tingsryd och rider Ditte Vingboons. Intressant med bilstart denna gång eftersom hon hoppade precis när vi vände upp i volten i hennes senaste montéstart i Kalmar. Därinnan gjorde hon sin första montéstart i Halmstad, det var faktiskt en bra insats den gången. Nu har hon gått lite sulkylopp, men ändå en 14-tid på full väg i raden. Så springa kan hon.

På måndag åker jag till Halmstad för att rida Goliat Carre. En häst som har haft väldigt fina montéresultat innan. Raden nu ser inte lika bra ut. Ska bli intressant att rida, jag har mött han flera gånger med våra egna hästar. Nu står vi på 20 meters tillägg, med spår 3 på den volten.

I sulkyväg startar på fredag en intressant häst (debut i vår regi), Lillinger Komp. Det handlar om final i Kalmar och 100 000 i första pris. Final innebär mycket bra hästar emot.

På tisdag startar Paul´s Legacy på Jägersro. Paul vann sitt senaste lopp i Örebro!

Jag kommer från och med nu rida i en ny montéjacka. Lite mörkare lila denna gång, och som sponsor står Horsetack Hästsport. Tack!

4 kommentarer:

Elisabeth Jensen sa...

Lykka til i løpene som kommer. Gratulerer med ny sponsor, men synd du ikke rir med Brizy lenger.

Anonym sa...

bleLycka till Emelie! Använd tiden till att ladda.....Du får väl också lov att ha en svacka :-).

Livsnjutaren sa...

Vi var och såg dig i Vaggeryd, hallå du rider alltid bra;) Jag var dock inte avundsjuk på slabbet,fy vilket väder det var.Lycka till med kommande starter.

Gun sa...

tur-jacka blir det jätte-fin