torsdag 25 november 2010

Fore Candy & Cross de Luxe tog segrar! Kallblodet i Finland var grymt bra!



Tähti-Suska och jag, tvåa på riktig vinterbana i Kouvola.

Tähti betyder stjärna på finska. Kallblodet jag red i Finland, Kouvola var jätteduktig och kom tvåa. Vi låg långt ner i fältet och styrde på i tredjespår 4-500 kvar. Tähti-Suska gjorde en otroligt bra avslutning. Jag tackar Tanja & Co för att jag fick rida och också för att vi hade mycket trevligt! Varmbloden jag red var tyvärr inga stjärnor. Jag kom placerad i mitten av alla deltagarna i NM. Det var jättekul trip till Finland!


Grattis tjejer!
________


foto: Magnus Strömsten
Cross de Luxe segrade i torsdags på Åby. En mycket fin prestation!! Treåringen har på tre starter raden 1-2-1, kanonbra! En riktig kämpe denna lilla häst!
-
I tisdags tog treårige Fore Candy andra raka segern. Här hemma var det snöstorm, men i Malmö var det fint väder och banan såg på atg live ut att vara i bra skick. Låg i andra ytter, dödens i 1200 meter, vilade lite i rygg på ledaren i sista sväng och vann sedan lätt! Fin häst som kan speeda snabbt!

Inga kommentarer: