torsdag 1 november 2012

Åby

Är påväg till Åby för att rida Bushcraft. Spår 1 på startvolten. Bra hästar bakom.. Han är endast kvalad i monté. Såg riktigt fin ut i senaste sulkystarten som tvåa från ledningen. Han är efter Pine Chip, de brukar vara lite heta och knepiga men ofta bra kapacitet. Brukar vara bra montéhästar!  Min absolut bästa montéhäst någonsin och för alltid,  Quick Silas, har  Pine Chip som far. Åtta raka segrar innan han blev skadad..

Fin som få i värmning och provstart. Därefter sken och tog inte bettet. Höll med all kraft jag hade och i volten likaså höll jag allt jag hade och det var med nöd och näppe att det var kontrollerbart. Självklart omstart och det var knappt att vi kunde vända tillbaka mot volten. Vi kom iväg bra men kort därefter gallopp, nerverna var helt utanpå! Synd säkert bra häst om han travar. Jag är helt mör i armarna! 

Inga kommentarer: