måndag 31 augusti 2009

Veckan .

Vi var på Jägers och startade i derbykval i tisdags. Zippe Chip fick ett omöjligt lopp och gick i dödens på Maharajah, hästen gjorde en kanoninsats som femma. Status Quo galopperade tyvärr i starten.

Rudolf den Tredje startade i onsdags på Axevalla. Han var riktigt bra och det var stenhårt i mål. En andraplats blev det och vi är jättenöjda!

Jag var i Kalmar och red Wiss Nickolina i fredags. Vi hade spår 10, alltså längst ut på vingen. Blev hängandes i tredje, kom inte ner i andra spår förrän efter ett varv. Blev omöjligt lopp. Kändes sådär taggad och har nog mer att ge skulle jag tro. Fin häst!

I Vaggeryd i söndags startade jag Prince Hilding i montéloppet. Jag är jättenöjd med vår tredjeplats. Eller jag är mest nöjd med hur hästen kändes. Han var pigg och gick bra in i mål. Känns mycket bra faktiskt. Vi tjänade också ihop lite mer poäng till Agria-finalen som avgörs på Solvalla den 2 oktober. Roligt värre!!!

Inga kommentarer: