söndag 2 september 2012

Åmål imorgon måndag.

Åker till Åmål på lunchtrav imorgon måndag. Här rider jag Åhlundas Herman i montéloppet, lopp 8. Det är en häst som startat endel i monté och det har han gjort bra! Han vann senast han gästade Åmål, det var dock från ledningen start till mål. Imorgon startar vi från 40 meters tillägg, vilket är svårt på Åmål som är en 800-meters bana. Loppet går över lång distans, vi startar på 2520 m. Jag har själv aldrig ridit honom. Han är efter Gentle Star, de brukar vara starka. Jag tror han är stark av det jag sett av honom i tidigare lopp. På start finns bra hästar. Danny's Wild Lass vann från ledning på 16.5 förra loppet. Irish Flair har gjort två bra montéstarter som tvåa och en häst som jag var trea med senast som heter Mister Top är inte helt tokig från startvolten då han kan springa en 16-tid. Lång distans, kan gå hur som helst!

Inga kommentarer: