fredag 14 juni 2013

A BIG SURPRISE tog andra segern i andra starten ikväll fredag på Axevalla travbana. 17,3 full väg och 50 000 in till stallet. Pappa satt i sulkyn! Mycket fin häst! Snabb iväg bakom bilen, men Svanstedt tog ledningen. Denna gången släppte kung Åke direkt utan att svara (som han gjorde förra gången) ;-).

Igår torsdag red jag Corrado Abb på Åby. Lopp öppet för alla och Corrado med sina 400 000 på kontot gjorde det bra som femma! Mer kan man inte begära. I sin klass är han på plats varje gång! Jag får återigen tacka Sven-Anders Nyström och hela ägarkretsen kring hästen för den fina presenten jag fick. Mycket tacksamt att rida för er!

Framåt rider jag Ekets Patrik på Vaggeyds V86-dag på onsdag. Vi drog spår 10 längst ut på vingen. Men motståndet denna gång är fem gånger lättare än senast så jag ser positivt fram emot onsdag. Värst emot är Art on Line som gör sin första motéstart och är därav svårbedömd men är en oerhört bra häst. Palermo Tårs kommer senast från en 13,0-tid full väg monté och siktar nog på seger denna dag. Jag kan tänka mig att kort distans är ett minus för denna häst men har ju visat ett väldigt fint löphuvud och farten fanns ju som sagt senast. Vi selar ut Do it Komp i Max Flukts stayerlopp med Stefan Söderkvist i sulkyn. Vi anmälde även Zoella Coeur till sto-loppet upp till 20 000, men jag har ännu inte kommit underfund med hur hon stod som reserv när anmälningslistan kom ut. Företrädesregeln känns undanskuffad här men jag kan ha fel, men det kändes ju lite synd eftersom det är hemmabana, stolopp och 50' i första. Vi har anmält henne till Örebro den 20:e istället och här drog vi skitspåret 11. Chinook startar även denna dag och i sitt lopp från spår 4. Han var kanonfin senast vid sin seger i Vaggeryd.

Inga kommentarer: