måndag 1 juli 2013

Igår red vi loppet på Tabcorp Park Menangle. Jag tror ej jag hade någon vidare tur i lottningen. På bettingen var min häst tippad sist i programmet och visst den var jättesnäll häst men den var typ ponnystorlek. 145 skulle jag tippa och nätt i kroppen, lite konstigt, jag som är lång också är ju inte så bra kombination kanske. Men vi kom iväg bra i starten från spår 1 iallafall men efter ca 1000 meter hoppade han i andra ytter och galopperade typ 500 meter. Han var blind på ett öga också .. det var kanske inte hästen jag hoppats på att få rida men han försökte iallafall! Jenny kom tvåa på en av Chris Langs hästar och ingen lycka för övriga svenskar. Mycket galopper i loppet och det sägs vara det i alla montélopp här. De vill ej använda varken boots eller check men så småningom kommer de nog förstå skillnaden när det testar! Det kommer vara två montélopp varje månad framåt! 


Tråkigt att min häst galopperade i loppet igår, men det gör inget för detta är ändå en grym resa och upplevelse! Älskar Sydney och många nya vänner! :)

Inga kommentarer: