torsdag 1 maj 2014

Ha ha..

Det snöade när vi gick till första tee och jag skulle haft mössa och vantar. Det går inte att beskriva med ord hur dåligt vi spelade idag på vårscramblen. Alla i mitt lag, inklusive jag, var inte i närheten av våra hcp. Många skratt när vi en efter en slog antingen rakt ut i skogen, toppade 20 meter fram eller fick till en ormdödare. Vi fick till lite bra slag ibland, jag med, men överhängande dåligt spel och det verkar inte gå att ändra på när det väl börjar. I golf är det mycket psykiskt också. Dagens bästa var nog när Bertil 78 i mitt lag som skulle slå ut på första tee, fem meter åt sidan och träffade golfbilen. Bollen landade istället tio meter bakom tee. Jag kunde inte hålla mig, inte han eller de andra heller. Riktigt go gubbe. Goa var alla i laget, kul hade vi men vi var verkligen inte bra idag. Jag hade stora bekymmer med utslagen, ibland går de bra men känns ojämnt som bara den. Ska ta några lektioner vid tillfälle. 

Henric och Anton spelade Gränna Open idag. Svåra förhållanden och 36 hål vit tee. 80 spelare varav 30 proffs. Henke slog 76-72, grymt! Det resulterade i en sjundeplacering. Anton inledde lite sämre med 85 första rundan och avslutade sedan galant med 75 sista. Grymma killar!!!!! 

Inga kommentarer: