fredag 19 mars 2010

Midsummer gick nytt rekord

Åby 18/3

Det blev ett ganska så uppslittrat fält i kvällens montélopp på Åby. Hästarna från startvolten drog undan i ganska högt tempo och det blev lite svårare för oss på tillägg att ta in sina 20 eller 40 meter på dessa.

Midsummer travade iväg bra från tillägg och vi var ekipaget som låg först utanför den ledande klungan på 5-6 hästar. Fick jaga ikapp och i sista sväng var vi i tredjespår. Jarvén fick ryggen på Midsummer fram genom svängen och med en halv längds marginal var Ultra Dream och Peter Jarvén ekipaget som nådde mållinjen först. Segertiden blev FINA 15.6 volt över meddeldistans. Grattis grattis!
Midsummer som i sin förra start gick rekord med galopp på Solvalla, förnyade nu sitt rekord till 16,3 medel volt. Jättefin prestation! Trea blev Uriel Moss som verkar ha hittat sin grej med just monté. Bra där!
--
Nu blir det att åka till Färjestad me Rulle på Lördag. Jag gillar Färjestad. Fast jag har bara ridit där två gånger. En gång red jag Douglaz R.C. där och vann. Och en gång förra sommaren red jag Quick Silas där och vann. Inte undra på att man gillar stället, haha. Men faktum är att det är en fin bana, trevligt område runt stallarna, bra restaurang och en bra hästshop. Sånt gillar jag!

http://www.montetravsport.se/

4 kommentarer:

Frida N sa...

Tyvärr måste jag göra dig besviken med att säga att restaurangen har blivit mycket sämre med nya ägare. Då är det bättre att ta sig en burgare utomhus än att gå in och sätta sig. Hoppas på bättring. :)

Unknown sa...

jasså va tråkigt, då hoppas jag me att det blir bättre för det e härligt att åka till karlstad när det blir lite varmare nu!

Idag blev ju tävlingarna dock flyttade till Åby så då blev det Mc donalds på hemvägen istället, haha =)

Unknown sa...

Länken till Rulles lopp här också:

http://www.youtube.com/watch?v=HY-Q3AgRhMk

Unknown sa...

ja bra mange, dock kunde du klippt bort mig i bakgrunden där, det sk. mästerverket! fy fan haha!