torsdag 24 april 2014

Golf och trav.. Bra kombination.

Väldigt många travmänniskor spelar golf, oerhört många kuskar och tränare. Avkopplande, roligt, socialt och samtidigt tävlingsmomentet. Imorgon är jag ledig, ska packa och fixa hästarna inför Kalmartravet, Tyson A.P och Timo Sisu, sedan ska jag ut och träna golf. Ska testa min nya driver, Wilson Stuff, köpte ny idag. Imorgon ska jag även fixa lite nya klubbor. Bärbagen också ny, fick den av min farfar som är ordförande i Nässjö GK. Jag har aldrig känt att jag haft tid för golfen, men nu ska jag skapa mig tid. Inte bara spela, träna också. Jag är ganska impulsiv och när jag vill något tar jag tag i det snabbt. Jag gillar inte att dra på saker och jag gillar ordning och reda. Samma sak när jag rider montélopp, ordning och reda och det ska se snyggt och prydligt ut. Då presterar man bättre! Det gör jag iallafall. 

Imorgon två hästar till start i Kalmar. Tyson kommer med två raka segrar, finfin häst. Dåligt spår, vann från ledningen senast och nu blir det ju lite svårare att greppa ledningen direkt. Timo körs av Oscar Uhrberg i lärlingsloppet, kan bli bra! 

Alice har blivit fotograferad av Daniel Malm. Nedan ett av fotona, helt underbart tycker jag. Tack Daniel! 


Inga kommentarer: