tisdag 29 april 2014

Kärt återseende på lördag.

På lördag, 3:e maj, är det dags för mig och Ekets Patrik att starta igen. Lopp 1, V4-1, går på tv12 kl. 12.30. Vi står på 20meters tillägg, 2160 volt och har där spår 2. Lite snävt spår kanske, men endast fyra hästar på volten. Tippade femma eller sexa tror jag, nja jag kan nog tycka att med en bra resa kan vi vara längre fram. Patrik har sett fin ut i loppen under året, kanske inte samma form som förra året. Kort distans och autostart är väl att föredra, men jag har ridit Patrik när han har varit grym bakifrån också. Två segrar ifrån Romme kan jag speciellt minnas. Finalen på Axevalla förra året under stochampionatet gick han väldigt snabbt över upploppet bakifrån också. Bra hästar emot, men kunde ha varit ännu bättre också. Vi hoppas på att de andra rider lite för snabbt där framme och en förhoppning på bra ryggar framåt sista varvet. Kul att återse både häst och förhoppningsvis lite ägare. Per och Linda träffade jag i Mantorp senast, trevliga som vanligt! :)

På torsdag spelar jag och 91st andra Vårscramble på Nässjö GK. Kul tävling! Jag spelar i lag med tre killar. Pappa ska också vara med, på förhand ser hans lag ut att ha bättre chans. Henke och Anton spelar Gränna Open samma dag. Imorgon onsdag blir det nio hål träningsrunda, ett måste efter mitt uppehåll.

På tisdag startar Zoella Coeur på Axevalla. Nu ska hon vara bättre, spår 4 bakom bilen och C-E Lindblom kör. Hon va dålig senast, men varit bra i tre starter innan dess. Borde kunna göra en bra prestation. Samma dag kvalar Trustmark e. From Above. 

A Big Surprise kommer ut på annons snart. Har varken ork eller tid att hålla på med ojämna hästar.  När han vinner så är han superbra. Jag är först att gratulera kommande ägare och tränare när han vinner nästa gång. Det är en bra häst med bra kapacitet, inte det som är problemet. Han behöver kanske bara ett miljöombyte, ibland kan det vara så. Att man jobbar lite i det blinda och små förändringar kan göra susen. Ligger ute på hastnet.se inom kort. 

Har försökt hitta montékval till Global Majesty, men det finns ju knappt tillfällen. Ska ringa till Vaggeryd om de kanske kan lägga in montékval tisdag den 13:onde. Kan ju inte åka till tex Malmö för ett ynka kval kan jag tycka! 

Jag har en ny häst jag tränar, A Real Hit. Fin häst, två raka segrar, ska starta inom kort. 
Jag är delägare i ganska så många travhästar nu, åtta stycken, och de flesta kommer att starta under året.  Kan bli en rolig framtid med dessa, blir väl mestadels sulkystarter men det spelar inte så stor roll. Innan ville jag bara att mina hästar skulle starta i montélopp, men tycker nu att det är lika kul när de startar i sulky. Hästar jag deläger är Zoella Coeur, Bretagne, Granite Peak, Acceleration w.f., A Real Hit, A Big Surprise, Global Majesty och Windwalker.

Min egna Windwalker bet mig rejält i armen häromdagen och har blivit ganska så hingstig. Han blev kastrerad i förrgår, bättre nu innan han ska gå sitt premielopp i sommar. Mina hästar ska ha fint beteende, punkt :) 

A Real Hit.

Inga kommentarer: