tisdag 22 april 2014



Jag jobbar på Nässjö golfklubb, 50%. Roligt jobb, väldigt socialt och det passar mig. Jobbar administrativt och träffar mycket människor, pratar mycket golf och hästar! Lite lugnare än vanligt, känns nästan som semester..samtidigt rätt skönt. Har ju mina hästar jag tränar också så lite variation i vardagen är nog egentligen bara bra för själen. Jag har ju varit sjuk och medicinerad, heltid med hästar blev för tungjobbat under denna tid och nu när jag känner mig pigg känns det bra att göra även lite annat ett tag. Att ta det lite piano, jobba med golfen 50%, hästarna 50% och åka och tävla med våra hästar och rida lite lopp ibland. Känns som en bra variation. Jag har inte spelat golf på kanske nästan tio år, bröt ju armen på två ställen och hade dåligt med tid sedan när jag pluggade högskola och därefter jobbade mycket med hästarna. Nu börjar jag igen. Hcp 17, vore kul bli lite bättre, ska träna för det. Var ute med brorsan ikväll, Anton och Henke är riktigt duktiga, väldigt låga hcp båda två. Henke har 1 och Anton 3 tror jag. Ska bara skaffa mig lite nya klubbar sedan är jag redo. 


Anton och Alice.

Inga kommentarer: